Retningslinjer for personvern

HVA ER PERSONLIG INFORMASJON

Personopplysninger omfatter data om en enkeltperson som kan identifisere vedkommende direkte eller indirekte, inkludert navn, kontonummer, sted, nett-ID eller andre identifikatorer som er spesifikke for vedkommende.

Dette kan også omfatte opplysninger i spesielle kategorier, for eksempel rasemessig eller etnisk opprinnelse, politiske meninger, religiøs overbevisning, fagforeningsmedlemskap, fysisk eller psykisk helse, straffedommer og siktelser.

Vi samler ikke inn "data i spesielle kategorier" om besøkende eller kunder på nettstedet vårt.

PERSONOPPLYSNINGER VI SAMLER INN OG HVORDAN VI BRUKER DEM
 
 

Du kan surfe på nettstedet vårt uten å oppgi personlige opplysninger.

Serverloggene våre registrerer detaljer som operativsystem, nettleserprogramvare, IP-adresse og URL, inkludert besøksdato og -klokkeslett.

Vi bruker informasjonskapsler for å analysere bruken av nettstedet og tilby spesifikke funksjoner. For mer informasjon, se vår Informasjonskapsler. I tillegg kan Google bruke dataene dine hvis du samtykker på nettstedet vårt. Vennligst se Googles personvern og vilkår siden for mer.

Hvis du handler eller abonnerer, kan du oppgi kontaktopplysninger (navn, adresse, firma, stillingstittel, e-post, telefon).

Ved kjøp bruker vi opplysningene dine til:

  1. Forespørsler og informasjon:
    • Besvare spørsmål
    • Spore salg og forespørsler
    • Gi oppdateringer om produkter/tjenester
    • Varsling om endringer på nettstedet
    • Tilbyr personaliserte opplevelser og oppdateringer
  2. Bestillinger:
    • Behandling av bestillinger
    • Hjelper med ufullstendige bestillinger
    • Håndtering av frakt, returer og refusjoner
  3. Kunderelasjoner:
    • Søker tilbakemeldinger
    • Forbedring av innholdet på nettstedet
    • Tilbyr personlig tilpassede opplevelser på nett
    • Utnytte sosiale nettverk til annonsering
    • Gjennomføre markedsundersøkelser og måle effektiviteten av markedsføringskampanjer
  4. Annet:
    • Sikre produktkvaliteten
    • Håndtering av henvendelser og klager
    • Administrere det generelle regnskapet.

 

FORSTÅ KUNDENE
 
 

For å forbedre tjenestene våre ønsker vi å forstå kundenes kjøpsmønstre, kriterier for valg av produkter/tjenester, foretrukne bruksområder og teknologier, og hvor effektive reklame- og markedsføringskampanjene våre er. Vi bruker ulike metoder for å oppnå dette:

  • Informasjon om betalingskort: Vi verken ser eller lagrer betalingskortopplysningene dine.
  • E-postanalyse: Markedsføringskampanjene våre evalueres ved hjelp av e-postanalyse. Markedsførings-e-poster inkluderer en piksel for å spore beregninger som e-postdistribusjon, åpningsfrekvens, videresending og klikk på lenker.
  • Sporing på nett: Vi kan overvåke besøkene dine på andre nettsteder og søkene dine på søkemotorer for å kunne tilby relevant produktinformasjon som er skreddersydd til dine preferanser.
  • Bruk av sosiale medier: Vi bruker sosiale medier til å forbedre annonseringen og øke relevansen av innholdet.
  • Bruk av informasjonskapsler: Informasjonskapsler brukes til å spore aktivitet på nettet. For mer informasjon, se våre retningslinjer for informasjonskapsler. Informasjonen som samles inn av informasjonskapsler, kan ikke brukes til å identifisere besøkende på nettstedet vårt.
DATALAGRING
 
 

Vi vil oppbevare personopplysningene dine så lenge det er nødvendig for å oppfylle de legitime forretningsformålene som er beskrevet ovenfor.

Når det gjelder besøkende på nettstedet, lagrer vi informasjon i en begrenset periode for å kunne svare på henvendelser, gi nødvendig informasjon eller levere oppdateringer om våre produkter og tjenester.

For engangskjøp oppbevares transaksjonsregistreringer vanligvis i 7 år.

Opplysningene dine kan bli lagret i lengre perioder hvis vi har tvingende rettslige grunner, for eksempel juridiske eller rettslige pålegg, eller av hensyn til forsvar eller påtalemyndighet.

SAMARBEID MED TJENESTELEVERANDØRER
 
 

I likhet med mange andre organisasjoner engasjerer vi tjenesteleverandører til å overvåke nettstedet og IT-systemene våre, samt til å gjennomføre markedsføringskampanjer. I tillegg samarbeider vi med en leverandør av leveringstjenester.

Vi gir utelukkende disse enhetene den informasjonen som er nødvendig for å utføre tjenestene de har fått tildelt, og vi forbyr strengt tatt enhver alternativ bruk av slik informasjon. Før vi utleverer personopplysninger om våre kunder eller besøkende på nettstedet til tjenesteleverandører, inngår vi avtaler som sikrer beskyttelse og sikker håndtering av opplysningene.

OFFENTLIGGJØRING AV ANNEN INFORMASJON
 
 

Personopplysningene dine kan bli utlevert til følgende tredjeparter for de beskrevne formålene:

  • Skatte-, toll- og avgiftsmyndigheter
  • Tilsynsmyndigheter, domstoler og politimyndigheter
  • Enheter for oppdagelse av svindel
  • Statlige og lokale myndigheter
  • Forsikringsselskaper
  • Andre profesjonelle rådgivere

 

I tillegg kan vi utlevere personopplysningene dine hvis det anses nødvendig for å håndheve våre vilkår og betingelser, eller for å beskytte våre rettigheter, eiendom eller velferden til våre kunder og andre brukere av nettstedet.

FORMIDLING AV INFORMASJON TIL ANDRE LAND
 
 

Noen av våre tjenesteleverandører kan befinne seg utenfor Norge, potensielt kan føre til overføring av personopplysningene dine utenfor Norge. Vi sørger for at disse tjenesteleverandørene overholder alle gjeldende lovkrav vedrørende overføring av personopplysninger utenfor Norge.

SIKKERHET
 
 

Vi er opptatt av å beskytte personopplysningene du betror oss. Vi bruker egnede tiltak for å beskytte dataene du oppgir via nettstedet vårt, og informasjonen vi samler inn og lagrer om kundene våre. I vår organisasjon er tilgangen til personopplysninger begrenset. Kun ansatte som trenger denne informasjonen for å utføre sine oppgaver, har tilgang til den.

Selv om vi forsøker å beskytte personopplysningene dine så godt vi kan, må du være oppmerksom på at overføring av informasjon over Internett ikke er helt sikker. All overføring av data via nettstedet vårt skjer på egen risiko. Når vi mottar opplysningene dine, iverksetter vi egnede tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte personopplysningene dine mot tap, tyveri, uautorisert tilgang eller endring.

ENDRINGER I DISSE RETNINGSLINJENE
 
 

Denne personvernerklæringen ble sist oppdatert i juni 2024. Eventuelle endringer i disse retningslinjene vil bli lagt ut her. Vi oppfordrer deg til å sjekke denne siden regelmessig for oppdateringer.

LENKER TIL ANDRE NETTSTEDER
 
 

Nettstedet vårt kan inneholde lenker til tredjeparts nettsteder som ikke drives av oss. Hvis du klikker på disse lenkene, blir du omdirigert bort fra nettstedet vårt. Vær oppmerksom på at vi ikke kontrollerer innholdet på disse eksterne nettstedene. Hvert eksternt nettsted har sine egne retningslinjer for personvern, som vi anbefaler at du leser nøye.

DINE RETTIGHETER
 
 

Du har rett til når som helst å reservere deg mot å motta markedsføringskommunikasjon ved å bruke avmeldingsalternativet i meldingen eller ved å kontakte kundeserviceteamet vårt på [email protected].

Hvis du vil korrigere eller oppdatere personopplysningene dine, eller be om en kopi av personopplysningene vi har, kan du kontakte e-postadressen som er oppgitt ovenfor. Vi kan kreve bevis på identiteten din før vi behandler forespørselen din.

I tillegg kan du ha følgende rettigheter når det gjelder personopplysningene dine:

  • Under visse omstendigheter har du rett til å begrense eller motsette deg behandling av personopplysningene dine, inkludert profilering, eller til å be om sletting av personopplysningene dine.
  • Hvis du har oppgitt personopplysninger frivillig eller samtykket til bruken av dem, har du rett til å trekke tilbake samtykket ditt.
  • Under visse omstendigheter har du rett til å få en kopi av personopplysningene du har gitt oss i et strukturert, vanlig og maskinlesbart format, eller til å be om at disse opplysningene overføres til en annen part (kjent som "dataportabilitet").
  • Retten til å klage til en personvernmyndighet.

 

Dato for oppdatering: 13. juni 2024